`Afgelopen jaar ben ik in ons team bezig geweest met de Belbin team rollen. Ik heb iedereen via de lijsten gescoord en daarna hebben we via het Team Toppers spel gekeken naar onszelf en onze rol in het team. Het was goed te merken dat iedereen zichzelf herkende. Het waren, zoals gebruikelijk in het onderwijs, erg veel groepswerkers. Deze hebben we gevraagd wat los te laten en met hun andere rollen aan de gang te gaan. Het blijft een proces om naar jezelf te kijken en te zien hoe je reageert in de groep. Ook in de groep te accepteren hoe iedereen is. Aankomend schooljaar gaan we verder, we gaan dan ook kijken wat ieders rol voor de groep is. Hoe werk je met de groep, wat is groepsdynamiek en de rol van de leerkracht en leerling.`
Els van der Geld, docent basisschool

`Geweldige vertaling van de Belbin werkwijze en aanpak voor kinderen. Heel waardevol om kinderen al vroeg kennis te laten maken met de toegevoegde waarde van verschillende stijlen van samenwerken en probleemoplossen.` Gerda de Weerdt, Belbin Gildelid

`Team Toppers is een mooie en vernuftige vertaling van de teamrollen naar kinderen. Geeft waardevrij inzicht in ieders talenten en kwaliteiten.` Dieuwke Helder, trainingsactrice, Helder Acteren

`Prachtig spel. Kostte me tijd om te realiseren dat alles evenwaardig is, terwijl taal je soms op andere been zet (zoals bij kleuren of arrogantie). Monique van Strien, Jeugdwerker/trainer, Apostolisch Genootschap

`Helemaal enthousiast na deze training om zelf aan het werk te gaan met het team en de leerlingen. Zal heel veel opleveren.` Els van der Geld, docent Intern Begeleider De Bongerd Terwolde `

Tijdens de opleiding Team Toppers doorleef je de impact van teamrollen waardoor je niet alleen de benodigde kennis maar ook het benodigde gevoel, tact en inzicht opdoet.` Theo Roos, docent Amstelveen College

`Vandaag heb ik in mijn Jonge Moedergroep kort de teamrollen behandeld en ze met het materiaal hun teamrol(len) laten ontdekken. Ze vonden het geweldig! Het gaf ze inzicht waarom hun initiatieven niet van de grond komen en zette ze aan om meer en vooral beter naar elkaar te kijken. Dus, zelfs nu al zonder dat ik er al te diep op in kon gaan met ze, succes. En ze legden zelf de link dat ze in sollicitatiegesprekken hun natuurlijke rol zouden kunnen noemen. Leuk toch?` Thirza Zellerer, directeur Open Your Eyes Alphen aan den Rijn

`In korte tijd een helder inzicht in hoe je in teamverband elkaars kwaliteiten in kunt zetten.` Sandra Kerkhof, afdelingsleider SG Copernicus Hoorn

`Heel herkenbaar, zeker als de actrice als leerling binnenkomt in verschillende teamrollen en meldt waarom ze te laat is.` Docent biologie, Atlascollege Hoorn

`Duidelijke uitleg van de theorie. Gestructureerde aanpak, heldere uitleg afgewisseld met theorie en actief bezig zijn en een goed uitgewerkt individueel rapport. Het materiaal is mooi uitgevoerd en meteen in te zetten bij kinderen om te ontdekken waar hun talenten liggen. Maar zeker een verademing als het leren wat lastiger gaat. Het maakt inzichtelijk waar je kracht ligt, wat je valkuilen zijn en met wie je goed kunt samenwerken (bijv. bij werkstuk). Belbin Team Toppers heeft mij daarbij als docent/coach geleerd trots te zijn op mijn kwaliteiten en laten ervaren dat iedereen anders is en dat je niet alles zelf hoeft te kunnen of overal goed ik kan/hoeft te zijn.` Anita Breetveld-Boots, leerkracht, intern-begeleidster en directeur coachingsbedrijf Tis-oké, Castricum

`Heel duidelijk herkenbaar hoe de test (ingevuld door diverse personen) zo goed overeenkwam met het profiel uit de test. `Vreselijk` herkenbaar maar o, zo leerzaam.` Kees, docent LO en mentor, Copernicus College Hoorn

`Moe moe moe. Dank je wel voor deze inzichtgevende en inspirerende masterclass. Ik ga er mee aan het werk. Dit zou verplichte kost moeten zijn voor iedereen in het onderwijs.` Frits van Oostenbrugge, co-trainer/traningsacteur, Breukelen

`Van sommige collega`s krijg je een duidelijke bevestiging over de rollen die bij ze passen. Een paar collega`s op deze manier beter leren kennen.` Anne-Marie, docent muziek Copernicus SG

`Het algemene idee van de Belbin teamrollen is een aanvulling op het functioneren van je team!` Patrick, docent LO Atlascollege Hoorn

`De Belbin Team Toppers dag was erg leerzaam. Het heeft mij nieuwe inzichten gegeven over mezelf met mijn talenten en valkuilen. Het is een bruikbare methode die nu ingezet kan worden bij groepen jeugd om beter samen te werken op school, clubs, enz. en het is ook een mooi inzetbaar middel om individuele kinderen inzicht te geven om hun  talenten te leren kennen. Docent Marion van de Coolwijk toont haar inzicht en kennis van de teamrollen, ondersteunt waar nodig is en geeft de ruimte om onze teamrollen te ontdekken en benutten. Ik heb zin om hiermee aan de slag te gaan!` Petri Schipper, leerkracht en directeur De wijze van leren, Limmen

`Je komt erachter wat je teamrollen zijn, hoe je die rollen kunt herkenne en in sommige gevallen hoe je daarop in kan spelen. ` Angela Humme, docente handvaardigheid, Copernicus SG Hoorn

`Ik ben al jaren fan van de Teamrollen van Belbin en geaccrediteerd Teamrol Trainer sinds 2005. Het maakt de dynamiek van de interactie zó inzichtelijk, zonder waardeoordelen, maar vanuit waardering voor de verschillen. Het geeft hele praktische handvatten om hier meer uit te halen, zodat samenwerking leuk wordt. Gaaf dat er ook een uitvoering voor kinderen van is gemaakt!` Linda van der Broek, IntroSpection Training & Advies, Utrecht

`Als Monitor (uil) snap ik nu dat even een referentie opschrijven gewoon niet bij mij past. Ik daar dus meer tijd voor nodig. Zo ben ik dus gewoon.` Docent Atlascollege Hoorn

`Leerrijk – Bewust over je teamrol!` Sjauw, docent biologie Copernicus SG Hoorn

`De training Belbin Team Toppers is de moeite waard en nodigt ieder team uit de resultaten verder uit te werken. ` Ronn Hettinga, docent Atlascollege Hoorn

`Ik ben met het teamrolmodel aan de slag gegaan met het docententeam. Er was direct herkenning bij veel collega’s. Bij de oefening waarbij men elkaar kwaliteiten toebedeelt, zag je meteen veel verschil hoe men dingen aanpakt. Twee knipten eerst alles uit en sorteerden dit op hun tafel, anderen hadden een rommeltje op hun plek. Een paar gingen namen achterop schrijven, anderen hielden alles verborgen. Bij de vraag of ze de gekregen kenmerken herkenden, ontstond al een mooi gesprek.` Els van der Geld, docent en Team Toppers trainer