Opleidingsinstituut en educatieve uitgeverij voor zorg en onderwijs
Onderwijsinstellingserkenning 1000K0525

Instituut Kind in Beeld heeft de ambitie om jeugd en volwassenen bewust te maken van hun eigen, oorspronkelijke talenten en die optimaal te benutten. Inzicht in de eigen manier van informatieverwerking (visueel-ruimtelijk en/of verbaal-volgorderlijk) is de basis van zelfvertrouwen en leersucces. Onze uitgaven en methoden richten zich op goed leren lezen, effectieve studievaardigheden en inzicht in welbevinden. Hieronder vindt u de bijbehorende websites:

Onze unieke en bewezen studievaardigheid methode voor jeugd in het basis-, voortgezet en beroepsonderwijs. Drie kant en klare lespakketten vol effectieve leer-en geheugentechnieken, inzicht in de eigen communicatie en informatieverwerking, en vele handvatten voor een succesvol leerproces. Leerkrachten en docenten kunnen deze succesvolle methode aanschaffen middels een 3-daagse opleiding waarin ze alle lessen en werkvormen zelf ervaren. Ervaring leert dat ook zij inzicht krijgen in de eigen manier van lesgeven/communiceren en het effect daarvan op leerlingen. Jeugd kan bij onze bevoegde en aangesloten professionals terecht voor een korte (dag)training. Voor meer informatie gaat u naar de website van de LEREN LEREN Methode

Wij verzorgen al ruim 20 jaar de officiële en erkende opleidingen rondom het Ojemann Wereldspel: het 100% non-verbale onderzoeksinstrument (ISBN 9789492552302).
In slechts enkele minuten tijd krijgt een bevoegd onderzoeker zicht op iemands welbevinden, informatieverwerking (visueel/verbaal), en cognitieve capaciteiten en evt. hoogbegaafdheid.
De opleiding EXPERT Wereldspel is voor onderwijsprofessionals en combineert de resultaten van het Wereldspel met een Individueel Onderwijskundig Onderzoek in een complete verslaglegging.
De verkorte (en ook internationale) opleiding PRACTITIONER Wereldspel richt zich op het werken met het Wereldspel.
Voor meer informatie gaat u naar de website van het Wereldspel

leesboek1 lks Onze beginnend leesmethode heeft een unieke didactiek, afgestemd op de laatste wetenschappelijke kennis. Goed analytisch leren lezen en spellen gaan weer gelijk op. Geen tijdsdruk, maar alle tijd voor het decoderen. Geen percentiel scores (vergelijken van leerlingen), maar individuele toetsing. Slechts 72 instructielessen met ruim de tijd voor extra instructie op zorgniveau 1 en 2. Een holistische aanpak waarbij alle leeringangen worden ingezet: luisteren, kijken, bewegen en doen. Doordat alle leerlingen de tijd krijgen om mee te komen en niet worden vergeleken, is er geen `zwakke` groep. Leerlingen blijven gemotiveerd en het leesplezier groeit. LetterKlankStad wordt ook succesvol ingezet in de RT, het NT2 onderwijs en bij de dyslexiebegeleiding (zorgniveau 3). Voor meer informatie gaat u naar de website van LetterKlankStad