Docenten over de opleiding `LEREN LEREN Methode`:img_5592

`De cursus zit heel goed in elkaar, is interessant en leerzaam. De presentatie en organisatie is perfect. Hartelijk bedankt, ik heb genoten!`  Bettina Gelsing, BPO Altra, Amsterdam

`De training met vijf leerlingen was geweldig! De gezichten toen ik de Kleurmethode aanbood! Meteen werden er toepassingsmogelijkheden gezien en werd de conceptmap met plezier gemaakt. Tijdens lessen bied ik de stof ook vaker aan met een conceptmap op het bord. Leerlingen vinden dit even wennen, maar wel heel prettig.`
Hanneke Wildschut-Broer, VO-docent, Leiden

`Een van mijn leerlingen, die telkens net geen voldoendes haalde voor biologie, heeft vorige week m.b.v. de conceptmap geleerd voor een toets en een 7,3 gehaald!`  Ria Moons, remedial teacher, Woerden

`Fijne praktische oefeningen waarbij duidelijk wordt wat taal- en beelddenken inhoudt, hoe je andere leerlingen daarin kunt begeleiden.`
Loeki Bonnema, bpo Amstelveen College Mundus

`Het was een zinvolle en leuke training met een goede vertaling naar de praktijk.`  Renda Ulrice, Altra / zorgcoördinator Fons Vitaelyceum, Amsterdam

`Hele interessante studiedagen gehad over de werking van ons brein, de LEREN LEREN Methode en beelddenken. Genoeg handreikingen, informatie, tips en tools om ons onderwijs nog beter te maken!!  Team van BS De Panta Rhei, Baarlo

`De LEREN LEREN Methode heeft inzicht gegeven in de manier hoe je het beste uit jezelf kan halen. Welke technieken daarbij kunnen helpen en hoe je efficiënter en effectiever kan leren.` Cynthia Stuger, begeleider passend onderwijs, Amsterdam

`Hele leerzame training. Goede afwisseling van theorie en het toepassen ervan. Veel oefeningen en mooi materiaal om direct te gebruiken. Een aanrader.`
Dana Aronson, Begeleider Passend Onderwijs Altra Amsterdam
IMG_5089

`Ik heb op het VO een eerste ronde met de  LEREN LEREN Methode gedraaid. Tjonge, wat ben ik enthousiast, nu ik het ook echt heb kunnen ervaren. Leerlingen hebben echt geen idee hoe hersenen werken en wat dat betekent voor het leren.`
Gerda Misana, leerkracht basisonderwijs, Enschede

`Wat een ontzettend leuke en leerzame training, zeker ook door beide enthousiaste en deskundige trainers. Soms herkenbare theorie, maar ook nieuwe dingen geleerd. Eye-openers!` Marjolein Moonen, begeleider passend onderwijs

`Echt een eye-opener. Heel goed toe te passen in mijn werk. Goede manier van kennisoverdracht.  Fijne mix van werkvormen.`  Yvon Vermaas

 

 

`Ik wil je graag laten weten dat ik de Kleurenmethode met succes gebruik. Ik kreeg twee weken geleden van een moeder een bericht dat juf niet wist wat ze zag toen ze het werk van haar dochter op school nakeek. Hoe vind je zoiets?`  Laetitia Kavelaars, RT-leerkracht

`Ik wilde graag nieuwe oefeningen leren om door te geven aan leerlingen. Leren moet leuk zo zijn!`   Shellini Kramer, BPO

`Dit had ik jaren eerder willen weten om nog meer kinderen én ouders te kunnen ondersteunen en begeleiden in leerprocessen. Ik heb na het afronden van deze cursus meer inzicht en kennis verkregen ten aanzien van achtergronden met hele praktische handvatten die morgen al gelijk ingezet kunnen worden. Aanrader!!!`
Julie van Roij, Teamleider onderbouw Bs PassePartout, Tegelen

`Als echte taaldenker had ik geen idee dat er ook beelddenkers bestaan. Wat leuk om dit te begrijpen en nu ook echt handvatten te hebben om ze te helpen in hun schoolloopbaan.` Fereshte, BPO, Apollo school Amsterdam

`Op en top geïnspireerd ben ik vanmorgen aan het werk gegaan in groep 4. Kruisloop (opvallend moeizaam), liggende 8, Nulman, tekenreacties  volingen maken bij woorden om de woorden te onthouden, stevig staan, opbouw van taal. Ik heb het allemaal al kunnen toepassen en het voelde heel goed!`
 
Judith Hendricks, leerkracht Bs Bodael, Reuver

`De afgelopen dagen heb ik tijdens de training ‘LEREN LEREN Methode’ veel praktische tips gekregen en deze ook zelf mogen ervaren. Dit zorgde voor een mooie afwisseling met de theorie. Wat Marion doet is het terugbrengen van de theorie naar de kern. Hierdoor wordt het voor leerlingen ook nog sneller zichtbaar en vooral duidelijk wat er van hen wordt verwacht maar ook hoe ze het leren leren structuur kunnen geven. Door kinderen inzicht te geven in hun leervoorkeur kan ik ze als leerkracht handvatten aanbieden. Gelukkig hebben we een prachtig naslagwerk gekregen waarin ik alles nog eens door kan lezen. Hartelijk dank voor je enthousiasme, humor en inspiratie!  Ingrid Janssen, Bs De Klingerberg, Venlo

`Marion is een zeer bevlogen trainster die op een inspirerende wijze haar LEREN LEREN Methode duidelijk, begrijpelijk en plezierig weet over te brengen. Mijn handen jeukten na de training om de opgedane kennis en vaardigheden direct toe te gaan passen binnen mijn praktijk.`
Madelène Schippers, HB begeleider, Haarlem

`Inspirerend, gedegen en heel praktisch inzetbaar.`  Lidewij Besnard, dyslexiebegeleider, Naarden

`Twee inspirerende en op de praktijk gerichte dagen. Blij dat ik cursus gevolgd heb!`  Trudy Ypma – Turkenburg, `Holos`, Amsterdam

`Marion, Dank je wel voor weer een hele inspirerende, praktische, duidelijke, afwisselende en boeiende training. Deze dagen maken dat ik, zowel inhoudelijk als qua vorm, weet welke stappen ik wil gaan zetten en wat ik kinderen en jongeren in Delft e.o. wil gaan aanbieden.`  Myra Hillebrink, `Het Luisterrijk`, Delft

IMG_4284`Ik vond het LEUK! Een eye-opener op het gebied van leren. Eigenlijk zou elke (basis)school een leerkracht moeten hebben die dit toe kan passen op zijn /haar school.`
Carla Conijn, MBO docent Zorg&Welzijn, Alkmaar

`Ik help een 8ste groeper die moeite heeft met begrijpend lezen. Ik ben na de opleiding tot trainer met een van de teksten en Kleurmethode begonnen. Ik heb daarna ook andere teksten met hem doorgenomen. Hij kwam laatst binnen met een blij hoofd; hij had voor zijn toets begrijpend lezen een B gehaald! Dat deed me goed.`
Marianne Timmerman, docent, Breda

`2 super leuke, interessante en waardevolle trainingsdagen achter de rug! Ik ben erg enthousiast en hoop dit zo snel mogelijk toe te kunnen passen in het basisonderwijs!`
Marianne Boonzaaijer, docent Plusklas, Rotterdam

 

`Wat heb ik genoten zaterdag van mijn eerste training als LEREN LEREN Trainer. Zal wel door jou komen! Aan het eind van de dag was ik helemaal leeg! Wat een gave week was dit! De training zit goed in elkaar qua opbouw, mijn complimenten! Van kennis over geheugen, naar onderzoek bij jezelf naar jouw sterke manier van leren, naar de oplossing toe: leren door bewegen, zien, horen, lezen en/of luisteren. De leerlingen/cursisten waren reuze enthousiast en hadden het idee dat ik het wiel had uitgevonden. Ik heb jou er wel bij genoemd hoor! Het viel me op dat ze heel open en duidelijk aangaven wat er in hun hoofd gebeurt, bijvoorbeeld als ze iets moesten leren bij geheugenoefeningen!
Petri Schipper, De Wijze van Leren, Limmen

`Leuke bruikbare en praktische training. Kan zeer steunend zijn voor leerlingen.` img_5220
H. Degreef, docent MBO ROC Mondriaan, Den Haag

`Leuk, leerzaam, goed voor de cohesie in je team!`  Marry B., docent MBO ROC Mondriaan, Den Haag

`Wij helpen graag mee om anderen te wijzen op deze training.`  J.H.Bos en Y.M.C Meijer docenten ROC Mondriaan, Den Haag

`De opleiding binnen ons docententeam hebben wij in een Conceptmap verwerkt.`  Docenten Stichting Kerobei, Baarlo

`Ik heb je al gezegd dat ik erg genoten heb van de training. Ik wil je ook nog laten weten dat ik de training v.w.b. opzet en inhoud ook erg professioneel vind. Ik heb wel eens anders meegemaakt namelijk. Ik vind het fijn als een training aan mijn verwachtingen voldoet.` Juliette Velraeds, VelraedsDidactiek, Roermond

 

Jeugd, ouders en leerkrachten over de `LEREN LEREN Methode`:

img_5482`Wij hebben een nieuwe manier om tafeltjes te oefenen. We hebben het gemaakt van viltjes en blaadjes. Die blaadjes plakken we op de viltjes. Dan schrijven we met stift de tafeltjes er op,en leggen ze op de grond. Dan gaan we marcherend over de viltjes lopen. Het is een leuke manier om tafeltjes oefenen en je leert er ook wat van. We hebben al de tafel van 6, 4 en 3. We zijn daar heel hard mee bezig.`
Groetjes Lisa en Floor uit 6a van BS De Violier, Maasbree

`Ik moest 4 Havo overdoen als ik geen goed eindrapport had. In maart heb ik die technieken geleerd. Het was mijn vrije zaterdag, maar het heeft echt geholpen. Mijn geschiedenis en biologiecijfers gingen omhoog en ook met Frans ging het beter. Ik heb het gered. Thanks! Nu dus examenjaar. Ik ben superblij en weet nu hoe het voor mij wel lukt.`
Cecile V. (16)

`Hi Marion, ik had een 7,8 voor AK. Echt vethoog voor mij. Eerst vond ik het veel werk, maar nu weet ik dat die slak wint in the end 🙂`
Ramon Haan (13)

`Ik heb voor Nederlands SO en voor Natuurkunde PW zo’n overzicht gemaakt. En voor Natuurkunde had ik een 8,4 en voor Nederlands een 7,8 het hoogste sinds de eerste klas. Het werkt echt! Dank je wel!
Joyce van L. (17)img_5830

`Ik moest van mijn ouders, maar het was best leuk. Ik heb het gedaan bij geschiedenis en dat ging goed. 8,1. En ik begon eigenlijk te laat, hihihi. Maar ja, toch een mooi cijfer.`
Jessica Baloni

`Onze mentor vroeg of u niet een keertje langs wilde komen om de hele klas zo te leren leren. Kan dat?`
Armin D. (15)

`Het lukte, hoor! Meneer Jasper van NL vroeg zelfs wat ik met de echte Mike had gedaan.`
Mike de Waal (14)

IMGP0013`Het was leuk. Eerst dacht ik zonde van mijn vrije zaterdag, maar ik ben meteen zondag begonnen met mijn toets geschiedenis. Ik merk echt dat ik het zo veel sneller leer dus het was het wel waard. Dank je wel!`
Jessica (15)

Ons enthousiasme van afgelopen zaterdag is nog niet getemperd, ook niet bij onze zoon Lucas. Heel graag zouden we onze dochter (15 jaar, 3e gymnasium) deze `les`dag ook laten volgen. Is er al zicht op een nieuwe datum? We zouden haar graag alvast aanmelden.
Mirjam Leeflang, de moeder van Lucas (14)

Namens Lotte en mezelf willen wij jou nogmaals bedankt voor de training van gisteren, Lotte vond het heel leerzaam en leuk.  Heel mooi was dat Lotte in de auto aan het vertellen was over de training en tot slot zei ze: `ik denk dat ik het leren zo leuk ga vinden!` Vandaag is ze dan ook met een door jullie aangeleerde methode aan de slag gegaan met leren en ook dat ging heel goed en met plezier. Ik ben begonnen in het boek en kan bijna niet stoppen met lezen, het geeft heel veel herkenning en vooral heel veel nieuwe informatie. Kortom wij zijn heel blij dat je Lotte de mogelijkheid hebt gegeven om de training te volgen en ik heb veel zin in de opleiding tot trainer van deze methode.
Manon Dinther, bedrijfsopleider Jeroen Bosch Ziekenhuis, moeder van Lotte (12) en inmiddels bevoegd trainer van de methode.

Sjoerd zit al jaren niet lekker in zijn vel. Letters, tafels, lezen… alles kost hem moeite. Zijn zelfvertrouwen was compleet weg. School en hij, dat matchte gewoon niet. Maar nu gaat hij graag! Ongelooflijk, maar Sjoerd is een compleet andere jongen geworden. Hij kent de tafels en lezen gaat nu ook beter. Zelfs de juf ziet de verandering. `Ik weet nu wat ik kan, mam,`zei Sjoerd gisteren. `En de juf heeft gevraagd of ik het aan de klas wil vertellen. Dan kunnen we het allemaal zo doen.`  reacties jeugd
Analya, de moeder van Sjoerd (9)

Geweldige resultaten! Een leerling is van een E naar een B-score gegaan bij tekstbegrip. En een andere leerling heb ik in een paar weken 10 maanden vooruit gekregen op rekenen en spelling. En dat allemaal met de technieken van de LEREN LEREN Methode.
Rose Zonneveld van LEERPRIKKELS

Kelten heeft het een geweldige dag gevonden en is meteen – ondanks de laatste lesweken – aan de slag gegaan met de Conceptmap. We zijn zeer positief en zullen dit ook aan de school van Kelten melden.
R.Pel, de vader van Kelten (13 jr – brugklas VWO)

Bedankt voor de tip over het boek `Ben ik in beeld`, gelijk besteld, gelezen en met Sander besproken. Wat kwam daar voor hem oprechte herkenning uit! Hij riep werkelijk: hoe weten ze dat? En ook voor ons als ouders vallen een aantal puzzel stukjes in elkaar. Sander weet nu dat hij een beelddenker is. En wij hopen natuurlijk dat de cursus a.s. zaterdag
voor hem nog meer duidelijkheid brengt. Tot zaterdag!
Groeten Melanie van der Kwast

Teun had voor zijn aardrijkskunde proefwerk een 7,4. En dat met 1 dag van te voren leren. Voor de samenvattingen (= conceptmappen) had hij een 8. De leerkracht vond dit erg goed en heeft het als voorbeeld, aan de klas laten zien. Goed hè?
Jolanda Goossens, de moeder van Teun

Ik heb heel erg geleerd van de leren leren cursus en ben direct aan de slag gegaan. Ik kan nu na 2 dagen mijn complete Nederlandse stof uit mijn hoofd. Heel erg bedankt daarvoor. Ik vond het ook heel gezellig!
Groetjes Laura Job (13 jr – 2 VWO) Emmeloord
 
Ik heb het erg naar mijn zin gehad vorige week. Ik heb heel veel geleerd, en ben ook met deze methode aan het werk gegaan. Ik heb de ontspanningsoefeningen met het kruislopen veel gedaan, het hielp goed om mij te ontspannen. Om te leren heb ik gebruikgemaakt van verschillende kleuren om mijn woordjes te leren. Ook heb ik water en fruit meegenomen naar school. De techniek van hde conceptmap heb ik gebruikt om zinnen te leren. Ik heb nog geen resultaten terug, maar ik ben wel benieuwd 🙂 Ik wil u en Henk heel erg bedanken voor de leuke en leerzame dag.
Rosanne Valk (15 jr – 3 VMBO), Numansdorp

Ik wilde even laten weten dat ik geslaagd ben voor mijn havo-diploma! Ik heb erg veel aan de beelddenktraining gehad en ik denk dat ik mede door deze training geslaagd ben voor mijn examens! Heel erg bedankt!
Groetjes, Sterre van der Gouw